Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2019-09-04, 17:26
Disse76s avatar
Disse76 Disse76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2014
Ort: Bålsta
Inlägg: 297
Standard Sv: Första intrycket Pefkohori

Hej,

Dags för en uppdatering.
I Måndags var vi till en strand som heter Cape Kassandras, Wow!
Riktigt fin strand, mestadels enbart sand men fanns några partier med småsten. Knappt något folk alls, Otroligt att så få åker hit.
Ligger på västra sidan av Kassandra, Tar ca 30-40min med bil från
Pefkohori.


Igår valde vi en närmare strand, Som jag tror heter Golden Beach men usch, Vi klev ur bilen och mötes av mycket skräp uppe vid parkering/skogen. Ja stranden såg väl ok ut men vi valde att åka vidare. Vi åkte vidare till Beach Paliouri, Där vi lyckades på det övre hörnet av stranden vid en camping att bli nästan helt ensamma.
Mycket bra, Mitt på stranden finns ett nedlagt hotell i 5-6 byggnader som ligger helt spöklikt, Undrar vad som gick fel där med tanke på att stranden är bra.


Även besökt en bergsby som heter Agia Paraskevi, Verkar vara ett vanligt ortsnamn. Lugnt och rofyllt med en vacker kyrka som ligger med fin utsikt över dalen. Hit återvänder jag gärna igen för mer utforskning av byn.


Idag i värmen runt 35grader har Pefkohori utforskats mer,
Nedre delen mellan huvudgatan och stranden är lite trist och turistigt.
Men den övre delen vid gamla stan och upp mot dom mindre bergen är faktiskt riktigt trevliga med gränder och små torg.
Kom tillbaks till gamla torger mitt i siestan, I princip helt folktomt.
Skön känsla att bara sätta sig där och njuta!


En vy över Pefkohori.


Imorgon blir det lite svalare, Rapporter på 29-30 vilket min fru tycker är positivt.

Hmm bilderna hamnar på sen, Aja ni får stå ut med det eller helt enkelt inte titta på dom
/Mange
Svara med citat