Visa ett inlägg
  #34  
Gammal 2021-05-29, 16:07
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Konsten att ö-luffa - försommaren 2021

Lördag idag och jag har faktiskt syndat idag genom att besöka bageriet i samma hus som mitt boende. Ja, min diabetessköterska tycker att jag för göra det en gång i veckan. Lite gott för 6 Euro.

Eftersom det inte händer så mycket kan man skratta åt små händelser. Jag hade förlorat min hatt igår, så idag gick jag till dom ställen där jag varit under morgondagen. Mythos taverna, icke där. Supermarket, nej inte där heller. På Corner taverna hade dom inte heller sett den, men Nikos tyckte att jag skulle leta hemma. Mycket riktigt, den fanns hemma i min Kånken-rygga, i det fack man ska ha laptopen!

Sedan tänkte jag skriva några vykort. Eftersom jag nu vet att enda stället, förutom brevbäraren, som man kan köpa frimärken är hos bokhandlaren tillika leksaksaffär plus mycket mera. Den finns förnämligt också i samma hus som jag bor i. Så in till trevliga killen där. Nej inga frimärken, brevbäraren kom inte förbi idag! Det var också under gårdagen, så idag har jag införskaffat frimärken och vykort. Väl hemma upptäckte jag att jag inte hade med mig en kulspetspenna, däremot 5 blyertspennor! Undrar om jag kan fråga trevlige killen i affären om jag får låna av honom? Det kanske inte är så lyckat, då han säljer dylika pennor.

Det har kommit några fler båtar till hamnen, så turistsäsongen börjar komma igång så smått. Vädret är underbart, just nu 26 grader och en molnfri himmel. Jag har strosat runt i gränderna på morgonen och därifrån kommar dagens bilder.

Birgitta.








Jag samlar på gamla dörrar.







Denna bild är från igår när skymningen faller.
Svara med citat