Visa ett inlägg
  #125  
Gammal 2013-10-24, 16:05
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Kära ni!

Jag är här, i en svårartad återanpassning... Kom hem i söndags morse efter en 24 timmars hemresa, sov till kl 20.30, packade upp lite och föll i säng vid midnatt igen och vaknade på måndagen vid 12-tiden. Då vidtog vardagen med ett ryck och sedan körrepetitioner för full hals. Jag ska vara med och sjunga Faurés requiem nästa helg och har aldrig hört den. De andra hade börjat repa precis när jag åkte till Amorgos. Hilfe!

Tack för tack, Birgitta. Jojomen, där kan man prata om att "sitta balkong"! Hoppas även Arne var nöjd med benutrymmet. Och ja, det blev nog mer än sju sorter. Grekiskt kaffebröd är ju ett eldorado för gottegrisar! Och kakor av högsta kvalité fanns det gott om, precis som det gjorde av allt annat på Amorgos.

Jag skissar på ett resebrev i huvve't förstås, men ni får ge er till tåls lite. Vi blev i alla fall så kära i Amorgos, att vi inte kunde lämna ön när vi skulle. Paros och Naoussa väntade ju på onsdagen, men separationsångesten blev för stor, vi bröt ihop och Titika fick ringa och avbeställa boendet därstädes. Vi hade ju ändå bara betalat för en natt... På lördagen var vi dock så illa tvungna att ta oss samman och äntra Blue Star i arla morgonstund, tillika sätta fötterna på Paros' jord. Vilken chock! Sju timmar senare flög vi lillplan till Aten, tre timmar senare vidare till Arlanda, där vi fick vänta på bagaget i 1,5 timme utan någon information om orsaken. Trött- och surhetsgraden var vid det laget något förhöjd. Till slut vidtog sista etappen med bil och så var vi alltså hemma på söndag morgon.
I Parikia, när chocken hade lagt sig, hann vi med kyrkan, det fantastiska byzantinska muséet och kyrkans affär med alla de fina och billiga sakerna, strosa i Gamla Stan, ett svindyrt fika och en fullständigt smaklös lunch.

Malina, jag bringar naturligtvis massor av hälsningar till dig/er från både Titika, Michalis och Eutichia. Samt åsnor och andra animaler! Och tack, tack, tack än en gång till dig från mig och Gunilla.

Det känns nästan som att jag har lite trivsamt internskvaller/"vardagsrapporter" att bidra
med från Katapola, men som sagt, jag måste ägna tiden åt lite annat först, för att sedan tona in mig och fatta pennan.

Nyförälskade hälsningar så länge!
Svara med citat