Visa ett inlägg
  #26  
Gammal 2020-09-10, 23:40
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: "En blondins gul o blåvita betraktelser"

Torsdag och tankarna snurrar..som vanligt, i den tysta kvällen.
Ljusen fladdrar, TVn svagt i bakgrunden och kvällskaffet uppdrucket.
Tar ett glas mörkrött "nattvardsvin"..och njuter. Den hårdast arbetande har sagt morsning o goodnight. Lite egentid blir det, som det heter.
Även om jag börjar jobba på förmiddag så är jag uppe med tidningsbudet..kan man säga..runt 6-7 snåret.
Mina tankar går ikväll till alla arbetande människor vi har träffat på de Grekiska öarna.
Hur har det gått i år för Andreas och svenska (Jönköpingsbo) Maria, i Agia Marina på Kreta? Vårt "varje år" ställe! Deras underbara restaurang Aletri, med hans bröder som alltid har levererat godaste maten o bästa service.
I vilket fall fick Andreas, denna vackra grekiska man, inte krama o pussa på de kvinnliga besökarna numera. Gör han armbågen💪nu!? Det är nya tider...tro mig, tro mig!
Och George på Skiathos i Magali Ammos..du som gjorde allt för att vi skulle trivas..så många gånger...hur har du det? Vad gör du med all din energi nu?

Grekland har för mig börjat kännas så fjärran. Allt börjar bli både komplicerar och oroligt. Skitviruset och maktgalna män fräter sönder detta älskade land. Jag kan inte förstå hur man nu..när hela världen kämpar mot denna hemska sjukdom kan vara så arroganta och hänsynslösa! Skämmes
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-09-10 klockan 23:57.
Svara med citat