Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2008-08-13, 21:34
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: De värsta turistfällorna

Jeg/vi har vært på Mykonos noen ganger, men kun for en natt eller to hittil - i slutten av september reiser vi dit igjen og blir ca 3 døgn

S e l v om Louisa helt sikkert har rett i det aller meste hun skriver om øya, så stemmer ikke dette helt :

" Inte heller finns det traditionella tavernor som spelar klassisk grekisk musik"

Jo, det finnes nok
- vi spiste på en hyggelig liten taverna inne i byen og fikk deilig mat akkompagnert av Dalaras herlige sanger.
42 euro for middag til fire personer er vel ikke helt uvanlig på andre øyer heller?

( men selvsagt er jeg klar over at det generelt er veldig høyt prisnivå på Mykonos)

Vi har forhåndsbooket en leilighet til fire på et sted jeg er blitt anbefalt av noen som har bodd der tidligere, eierene er hyggelige, det er pool der og ca 50 meter til stranda (ikke Platy Gialos).
Jeg er blitt bydd mer ublu priser ved forhåndbooking på andre øyer enn de 50 euro vi skal betale der

Siden vi ikke er "barmennesker" og som regel heller ikke oppholder oss i byen etter midnatt har vi ikke sett mye til "det" Mykonos jeg vet finnes.
De beste ( les : verste) strendene har vi også holdt oss unna, siden vi har hatt barn med oss.

Selv om jeg selv aller best liker de små enkle øyene, og helst også reiser til dem i lavsesong, gleder jeg meg til å vise den unikt vakre byen til de som er med oss/besøker Mykonos for første gang i høst
- de vil gjerne en tur til Delos og, da er Mykonos vel det beste utgangspunktet?

Kari
Svara med citat