Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2011-11-26, 23:47
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: skriva Grekland

Lissi
Tung i huvudet i dag? Jo efter mkt att göra innan samt efter så.
kvällen blev så lyckad ( nära att musiken uteblev ) . Fått lära mig hur den skulle skötas den nya musikanläggningen .Ja nu kan jag hur den ska skötas samt mannen kan lugnt åka i väg till stugan med sonen. Det är ju för mina arbetskamrater och min man samt sonen sparar sig till vi kommer till Parga.

Men när musik ska på händer inget , ( så typiskt !!!). Just va jag hade trott skulle hända. En mkt teknisk person inträder nu och ska fixa men nejdå. Få gå ut i köket och sätta på en liten söt radio som man kan spela cd skivor på. Mikis . Theodorakis kommer i och de funkar ju men bara med 16 låtar. Ska vi spela sönder den hela kvällen eller.
Ringer mannen efter några samtal och tillslut ringer han tillbaka.
Jo du ska trycka på den knappen och dem knapparna du vet säger han då från stugan . Tillslut börja det se bättre ut och nu kommer det ljud .
Nu så kunde alla sätta sig ner vid matbordet samt avnjuta god grekisk mat.

Alla berömde maten och tyckte att jag hade lagt ner så mkt jobb.Fint dukat samt verkligen lyckats med allt. En person sa att jag skulle vara en grekiska.
Frågetävlingen var lite svår men 7 poäng gav första pris sen kom andra pris samt tredje pris. Priset var lite olika , turkost ljus , tzatziki krydda med en fin burk , härlig handkräm som flaskan var vit och blå samt lite till kroppen.

Sen fick dem beskriva Grekland med 3 meningar.
Kvällen avslutades med Zorba dansen .
Som tack fick jag en mkt fin typ bok som satt i hop som en låda med lock ,i den var jätte fina bilder från härliga Grekland samt lite annat fint.
Morgonen kom och en nöjd värdinna vaknade upp samt mådde perfekt.
Sen blev det storstädning samt gick i väg kl 16:00 till mitt jobb och jobbade till 21:30. Så nu väntar kudden och jobbet i morgon.

Tack till er alla för att ni tyckte så mkt roligt.
birgitta
Svara med citat