Visa ett inlägg
  #83  
Gammal 2021-06-13, 11:45
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Konsten att ö-luffa - försommaren 2021

Nu spelas det för fullt på varenda taverna. Vrålhögt! Den 12 juni släpptes vissa restriktioner, bland annat att från och med igår får man spela musik på grekiska uteserveringar. Det gäller både live och i högtalare. Man förkortade även utegångsförbudet med en timma till 1.30 - 5.00. Jag vet inte om det efterlevs för jag är aldrig uppe vid den tiden.

Däremot finns munskyddstvånget kvar. Här på Naxos efterföljs det ganska bra. Främst bland servitörer på dom tavernor jag har bevistas. Även handsprit finns vid varje bord. Taverna Colosseo har dessutom salt och peppar i en plastmugg med lock. Däremot är turisterna dåliga på att efterleva förbudet. Jag såg även ett grekisk fotbollslag som gick fram och tillbaka längs huvudgatan, som inte bar munskydd. Fotbollslagets namn började på E.





Igår afton kom också ett gäng veteranbilar körandes längs gatan. Dom flesta var cabbar. Vilken härlig syn!

Jag har också gått till Fotis taverna för att sitta och glo på människor. Dom skulle öppna klockan 12. Jag kom dit strax efter 12, men då var ändå inte öppet. Så då gick jag till min lunchtaverna (Colosseo). Där går det också bra att sitta och glo.





Det är bara 25 meter mellan dessa. Jag gillar den utan parasoller och solstolar bäst.




Fotis taverna var öde för tillfället.

Vaggelis uppkoppling är lite svag, så det är nästan omöjligt att kopiera bilder.
Så nu sitter jag på stamlokuset och bara glor, lyssnar på musik tillsammans med ett krus vitt och bara MÅR!

Birgitta.
Svara med citat