Visa ett inlägg
  #77  
Gammal 2020-01-07, 15:56
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Re: Som att komma hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Hur går det för dig Birgitta?
Jo, nu verkar ovädret avta. Återigen en underbar regnbåge. Så många regndagar på några dar har jag aldrig sett tidigare. Men det blir väl så då ösregn och sol kommer om vartannat. Och många korta strömavbrott har det också varit, den längsta i tre timmar.

Arne beundrade mig alltid för min planering,både före och under våra Greklandsresor. Han skötte efterplaneringen på bästa sätt. Tvättade,handlade samt köpte en blomsterkvast till sin "duktiga hustru" varje gång efter hemkomst.

Även nu går planeringen bra. Förutsättningen är att jag har en värkande fot, som doktorn får se över direkt när jag kommer hem. Troligen är blodcirkulationen inte den bästa. Jag har alltså svårt att gå flera hundra meter. Imorgon åker jag vidare till mitt boende på i Chanias gamla stad, Hanim Lounge. I gamla stan är biltrafik förbjudet, utom på nätterna och tidig morgon. Jag har då anlitat en gammal vän, taxichauffören George från Chania som kommer och hämtar mig här i Paleochora. Han kan konsten att köra närmaste vägen till mitt boende.Dessutom är det väldigt roligt att träffa honom. Han är en skicklig bergsklättrare och har besökt alla Lefka Oris toppar. Så vi kommer att ha ett trevligt snack.

I Chania blir jag i 4 nätter innan hemfärd. Jag har betalat min månadshyra till Flora, som har varit densamma i flera år. Men hon tillade att nästa vinter höjer hon nog min hyra. Jag passade på att boka tre dagar i början av april,för att sedan åka några dagar till underbara Anopoli, vid Aradenabron.

Birgitta.
Svara med citat