Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2020-04-26, 00:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Tänk att få resa imorgon!

Ingen lär ju höja på ögonbrynen i förvåning över att läsa vart jag skulle åka.
Det skulle ju bli "hem" till Egina och Agia Marina så klart!

Varför? Jo jag har förvisso en lista över flera "återvändarställen" som jag vill besöka om och om igen, och en annan lista över nya ställen som jag också skulle vilja se. Men ..... det är tre år sedan jag var i Grekland senast. Och det är hela FEM år sedan jag var på Egina senast. Inte konstigt då att man längtar "hem".

Och när jag väl var där så skulle jag först strosa runt i byn och morsa på alla vänner och bekanta där. Kolla in så att alla är "still going strong". Ta en grekkaffe hos Panos och Elaeni på Cafe Marina och kolla in med dem vad som hänt i byn sedan senast.

Sen skulle jag njuta av att göra allt det vanliga som vi alltid gör när vi är där. Bunkra lite frukostmat att äta på terrassen. Gå till stranden och "solpressa". Äta lunch dels på Tropical hos Elias och dels äta underbara fried succinis på Nicos taverna. Och på kvällarna middag på några av byns tavernor och sedvanlig sängfösare hos Panos. Och ett måste när jag är på Egina är ju att någon dag ta bussen in till Egina stad och sitta taverna vid fiskmarknaden och äta maridakis, bröd och tzatsiki med en slurk ouzo till och studera folklivet. Säkert skulle det någon dag också bli en promenad upp till Afea-templet.

Ja du Kajja, nu fick du mig allt att "karantän-drömma" lite. Men tills det kan upplevas IRL så är det ju inte fy skam att under soliga dagar här hemma njuta av lite greksallad, tzatsiki mm.

Masse
Svara med citat