Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2013-05-08, 09:18
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Samos stad i jämförelse med andra?

Gillar ni mysiga grekiska städer men tycker att Rethymnon är på gränsen så finns det nog inte så många ställen som platsar?

Vi gillar också mysiga grekiska städer och reser oftast till de större orterna.

Vi har inte varit på Samos (som vi ska besöka inom ett par år) så den ön har jag ingen erfarenhet av.

Däremot har vi varit på Paros som är en jättefin ö, men den kan kännas för liten för er??
Vi var här en dag bara och jag ville återvända, men min sambo tyckte att det var för "litet". Naoussa är supermysigt men är rätt litet faktiskt, och kan kännas färdigt på ett par dagar om man gillar större orter.
Parikia (heter väl staden om jag minns rätt?) är betydligt större men inte riktigt lika mysig. Paros kan funka för er om ni delar upp semestern på båda orterna.
Skopelos stad är jättefin men enligt oss så är det ändå inget bra resmål om man gillar större platser där det är lite liv o rörelse. Vi tyckte Skopelos kändes lite sömnigt.

Enligt mig som själv gillar lite livligare platser (gärna med mycket gränder o restauranger) så tror jag att följande orter kan passa er även om de är mindre än Rethymno..

Skiathos stad, Parga, Agios Nicolaos på Kreta. En ö/ort vi har läst så mycket negativt om var Mykonos.
Vi reste dit och mycket av snacket stämmer inte. Visst är det mycket tingeltangel i Mykonos stad, men om man tar det för vad det är så är det en otroligt mysig stad. Att det är tre gånger så dyrt än övriga Grekland stämmer inte heller. Däremot finns det dyra ställen i Mykonos stad.
Svara med citat