Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2011-07-03, 13:55
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Pris domatia Chora Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av opa Visa inlägg
Tillbaka från Naxos!

Kan konstatera att många svenskar inte förstår det här med att pruta sig till ett bra rum. Konstaterar också att priserna står i princip still jmfr med för 6 år sedan.

Vi visste exakt vad vi ville ha: studio i gamla stan/bourgos/kastro med uteplats eller balkong, ac och tv. Skulle bo en vecka på Naxos. Tyvärr inte ledigt samma natt men vi kunde bo på en släktings hotell vid Ag. Georgios (vid polisstationen) för 22€ för en natt. Klockan var i sena timman och vi accepterade. Dagen efter kom vår nya landlady och visade oss rummet i Bourgos med privat uteplats, allt vi behövde och önskade samt takterass to-die-for med utsikt över solnedgången och portaran. 25€/natt, hur lätt som helst.

så glöm det där med att ett rum kostar 40-50€!!!

/opa!
Citat:
Ursprungligen postat av kari;244966[I
]Var det ikke det minste ubehagelig for deg å prute så hardt - i "disse tider" ? [/i]
Citat:
Ursprungligen postat av opa Visa inlägg
Varför skulle jag tycka det var obehagligt att pruta från 30 till 25? Det är så man gör i Grekland, det har man gjort i alla tider och det är brukligt även i dessa tider.
Når jeg skrev "prute hardt" var det ut i fra det du selv skrev i ditt innlegg, der var ikke 30 euro nevnt, men derimot 40 - 50.

Hva man mener er brukligt/ubrukligt, føles behagelig/ubehagelig er selvsagt opp til den enkelte.
- du følte det du gjorde behagelig og er mektig stolt over hvor mye flinkere du er enn andre ( dumme ? - d e t skrev du ikke, men...) som betaler så mye mer enn de må.

Om j e g hadde blitt tilbudt det stedet du beskriver dere bodde på Naxos hadde jeg ikke tenkt på å prute i det hele tatt, fordi jeg hadde syntes det virkelig var verdt 30 euro
Det har i mange år vært overkapasitet på rom på Naxos, derfor er vel det den øya man lettest kan prute seg ned til et minimum, til beste for seg selv.
Svara med citat