Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2006-05-10, 02:07
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tips på boende på Symi och Nisyros

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrika
Tror du att man bör förboka (vi kommer dit i mitten av juli)?

/Fredrika
Skulle inte tro det. Det är inte många turister som stannar på Nissyros. Tyvärr. Fast de förstår inte vad de missar. De flesta kommer bara på utflykt, oftast från Kos, över dagen. Men faan vet... Ring och kolla bokningsläge och pris för att vara på den säkra sidan. (Peronligen hade jag åkt dit utan bokning. "Det löser sig...!" Men jag är rätt "lätt på foten..." )

Citat:
mellom Hotel Porfiris og det herlige torget, og flott utsikt
Det er samme eier som Restaurant Panorama, de har kjempegod mat
Den restaurangen ska du inte missa. Beställ deras Hot Cheese och njut lite för mig med... All deras mat är kanon... Ägarna har haft restaurang i USA ett antal år. Restaurangen ligger på vägen precis mitt emellan Porfyris och Torget. Från Porfyris till Torget tar det ca 4 minuter att gå...!!! Från hamnen till Torget kanske 10 - 12 minuter. Tavernorna på Torget är väl inte så där jättemycket att hänga i Julgran, men det går utmärkt att ta en kvällsfika eller någon öl där. Det finns även ett antal Tavernor nere i byn vid vattnet. Vid det nedre Torget.

Hyr vespa och åk upp till den övergivna byn Emborio. Vandra omkring och titta och avsluta med en öl och en sallad på Tavernan To Balkoni precis till höger när ni kommer ner ur byn igen. Utsikten över dalen där vulkanen ligger är verkligen "breathtaking". Utan den utflykten har ni inte varit på Nissyros... Jag tror det går buss upp också, om ni inte vill köra.

Nu suger det i Nissyrostarmen må du tro... Ha en skön semester.

Peter
Svara med citat