Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2007-07-28, 11:59
Spyros-viking Spyros-viking är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 6
Standard Sv: 4 NYA ÖL !!!!

Ja, dette er gode nyheter!

Jeg var nylig på Samos og oppdaget Genesis-ølet. Helt inne i kroken av havnepromenaden i Pythagorio ligger en liten bar med godt ølutvalg. De hadde Mythos Red også, men jeg syntes Genesis Red var bedre. Jeg smakte også på det hvite ølet, som også var bra (men jeg er ikke så begeistret for weissbier uansett).

Ett annet nytt ølmerke, som ikke er omtalt her, er Crown. Dette er også et mikrobryggeri i Athen, og de aller fleste greske pub/bar/taverna-folk jeg har spurt, har aldri hørt om det. Så det er nok ganske lite. Men jeg fikk det servert på pizzarestauranten "Camaron" i Kamares på Sifnos i fjor. Dette er klart det beste pilsnerølet jeg har smakt i Hellas.

Ellers irriterer jeg meg veldig over at Heineken, Amstel og Mythos har 99 prosent av markedet på greske spise- og drikkesteder. De smaker omtrent likt, hvilket ikke hadde vært noe problem hvis de smakte godt. Men dette tynne vannet fortjener knapt betegnelsen øl. Jeg pleier å drikke Mythos, ettersom det er et gresk merke. Finner jeg Fix eller Vergina, velger jeg dem for variasjonens skyld. Og fordi de er små og greske. Men av og til må jeg ty til Kaiser for å få noe med litt mer smak.

Jeg håper mikrobryggeriene og deres nye, mer smaksrike ølsorter får all mulig støtte fra oss som reiser mye til Hellas!

SpV
Svara med citat