Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2019-06-17, 20:23
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Roadtrip på fastlandet

hej jepp jag får nöja mig med bilder där för jag kan inte riktigt ladda upp här ännu då jag inte tog nån dator med mig

Jag tog bron via chalkida , som du säger så får man inte ta bilen på färja, lite synd iom jag annars kunde kört upp till norra Evia och sedan färja till Pelio när de blir så dax, nu får jag åka via chalkida och sen motorvägen, tror dok inte det tar längre tid dock,

Riktigt trevlig by Agii Apostoli, valde mer eller mindre på måfå när jag bokadeeeeeeee iom det finns så lite att läsa, men stranden är jättefin och alla är otroligt trevliga, maten är superb och det är billigt, en porksteak med vin och vattne gick på 7.50 totalt, och kvällens middag på 8.

Inte hänt så mycket ännu dock , funderar på att kanske ta en sväng med bilen imorgon, men kanske blir en till dag o bara vara på stranden istället, dan efter ska jag vidare.

Evia är så stort jag skulle lätt kunna vara några veckor här återbesök kommer det bli för att se mera ! Är så glad jag tog chansen och besökte denna ö!

Enda som är lite negativt är att vägarna är smala och går genom byar så tar lång tid åka runt, på väg hit fastnade jag i en ganska seg bilkö lite efter chalkida, vet inte om de var ovanligt mycket trafik pga pingst dock, men annars är allt kanon trots kö tog det inte mer än 2.5 timme från flygplatsen så det är enormt smidigt, skulle väl ästan gå så långt att säga att det är den smidigaste ön att åka till i Grekland, med tanke på alla möjligheter att ta sig till Aten
Svara med citat