Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2015-02-25, 15:29
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Bagageförvaring

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Ja, det lutar åt att jag kommer att lämna bagaget på en resebyrå.. MEN.. frågan är som jag skrev tidigare i tråden om ni menar biljettkontoren vid kajen eler de stora som man kan gå in i och där det sitter någon bakom en disk??

Jag har tidigare lämnat in mitt bagage på den bemannade förvaringen som fanns i tavernan längst ute på udden, men då den inte finns längre har jag hittat ett alternativ. Jag hämtar oftast ut mina förbokade biljetter på Blue Stars kontor på udden men där förvarar de inte bagage åt kunderna. Granne till dem ligger en liten resebyrå (se den röda pilen) där de mot avgift tar emot bagage och håller det under uppsikt. Det ligger nära E7 där Blue Star ligger när du ska ut mot Kykladerna.

Jag har flera bekanta som har blivit av med bagage, eller saker ur bagaget, då de har lämnt det på biljettkontor där de som jobbar där inte har möjlighet att ha full koll på grejerna. Nu väljer jag bara de ställen där jag antingen kan låsa in sakerna i ett skåp, eller får ett kvitto på vad jag har lämnat in så att inte någon annan kan promenera in och ta med sig mina saker.

För den som är morgonpigg finns ett antal förvaringsskåp på metrostationen i Piraeus, det är nog det billigaste betalalternativet, men skåpen tar fort slut! Om du inte ska promenera runt i Piraeus, utan bara äta lunch på Rakadiko, skulle jag ta en taxi till restaurangen och sen antingen promenera eller ta taxi till båten. Ska du med en båt som ligger "centralt" i hamnen tar det inte många minuter att promenera dit, och det är t o m lite nedförsbacke !
Våga

Senast redigerad av våga den 2015-02-25 klockan 15:55.
Svara med citat