Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2007-04-06, 15:34
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Båt till Ikaria

Det finns även badmöjligheter i Vathi om man känner att man kanske vill vara på samma plats som färjan går ifrån.

Mitt emot hamnen i Vathi finns två (tre ) biljettkontor. Det borde gå att ställa av bagaget där mot någon ev avgift. Fortsätter man sedan vägen fram tar det c:a 10 minuter att gå till Gagou Beach (det är skyltat), som är bra klapperstensstrand, helt ok för ett par timmar. Jag har bestämt för mig att det är sandbotten när man väl kommer i vattnet. Där finns solstolar (och parasoll) om man nu inte känner för att ligga på stenarna. Finns även servering bakom stranden också.

Längs strandpromenaden, som utgår från hamnen, finns det flera matställen att välja bland. Här har det blivit ordentligt uppfräschat och vi tycker att Vathi har blivit väldigt trevligt. När jag var där första gången 1990 föll det mig inte alls i smaken.

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Vill bara tillägga att det finns förbindelser mellan Pythagorion och Ikaria också. Förra sommaren åkte vi från Pythagorion till Fourni och båten stannade då i Agios Kirikos på vägen. Det var någon sorts "flying dolphin" vi åkte med.

Smultron
Jo, jag vet att denna förbindelse finns också, har själv åkt med den. Men jag skrev "färja".

Celbe
Svara med citat