Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2018-04-17, 19:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Saknar mitt kalimera

När det gäller forum så är det många som tappat fart, ja, i stort sett alla utom Flashback. Och det är så klart på grund av Facebook. Kalimeras forum har trots allt klarat sig hyggligt bra. Ni får ha i åtanke att det sedan tre år tillbaka inte går att bli medlem i forumet, och ändå är det aktivitet. Det är ett gott betyg till alla er som fortfarande hänger här. Tilläggas ska att det är fler ”läsare” nu än vad det var för några år sedan. Alltså sådana som inte är medlemmar men som läser inlägg.

Vad som händer med Facebook är det ingen som vet. Saker och ting kan förändras snabbt. ”Sidor på Facebook” var tidigare mycket populära, men sedan Facebook ändrade i sina algoritmer är det på väg att dö ut, såvida den som driver sidan inte betalar för att synas förstås.

Jag har en sida på Facebook som heter Kalimera Grekland, och där är det liten aktivitet, och det är inte ofta jag skriver där. Jag har även en ”grupp” på Facebook som heter Forum Kalimera Grekland, och där är det en otrolig aktivitet. Det är stor skillnad på ”sidor” och ”grupper”. Nu finns det en del som tror att även ”grupper” kommer tappa taget, men det tror inte jag.

Det var det om forum kontra Facebook.

Nu över till det som Theresa tog upp. Hon skrev att hon saknade Kalimera, och det är inte riktigt samma sak som forumet. Att det inte är några fototävlingar längre beror på att intresset svalnade mot slutet. Mycket på grund av Facebook och Instagram. När vi började med fototävlingar var det inte lika enkelt att publicera bilder på egen hand som det är idag. Fototävlingarna tog mycket tid att administrera, och när intresset sjönk slutade jag med det.

I stället lägger jag den mesta tiden på att uppdatera Kalimera. Alla nyheter läggs ut på förstasidan, om ni kanske har missat det. Tack vare fokus på innehåll har Kalimera som hemsida fler läsare än vad vi någonsin har haft, och det är förstås väldigt kul!
Svara med citat