Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2018-05-17, 10:59
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Vad är saganaki?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Vi fick en otroligt god flamberad Saganaki-ost i Barbati på Korfu.
En sån har vi inte lyckats hitta igen. Min guube är helt galen i denna rätt och fick en gång ett stort foto på en Saganaki (Riktiga Vykort) från några vänner, i brevlådan.
Jag har berikat honom med ett armband med detta ord. Det ska bäras vid varje resa..har jag bestämt
På en restaurang i Parga kallades han därför för Mr. Saganaki av personalen
/ Kajja
Förstår honom. Saganaki är så gott inte lika god på alla ställen så när man råkar på en extra god saganaki är det stor lycka!

Citat:
Ursprungligen postat av Stigge Visa inlägg
Ja Alala - vi har besökt Napflio varje år de senaste 20 åren. I början tillbringade vi mest tid i Tolo och gjorde små avstickare till Napflio. Det blev mest sol och bad när barnen var små. Under senare år har vi varit allt mer i Napflio. Hittat bra restauranger, boutiquer, kryddbodar, vinhandlare osv. I år åker vi dit två gånger. En gång i juni och en i september. Ska försöka hitta Noulis och testa flamberad Saganaki då. Tack för tipset!
Wow! Då är ni riktiga Nafpliofans. Förstår er, det är en fin och charmig stad. Tyvärr hann vi inte besöka Tolo. Det hade jag tänkt att vi skulle göra, bara för att se hur det ser ut, men med bara fem dagar i Nafplio hade vi så mycket annat att göra. Men berätta gärna lite mera om Nafplio och området runtomkring här på forumet. Du har säkert många fina tips! Men gärna i en egen tråd förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Sådana ställen finns det inte många av. Tack för tips! Ska aldrig glömma det, och hoppas att jag kommer dit någon gång.
Den delen av Peloponnesos har du ju kvar att besöka. Hoppas att du kan göra det nångång. Och hoppas även att du skulle gilla Noulis. Det där med rekommendationer kan ju alltid vara lite farligt.

/ Anne
Svara med citat