Visa ett inlägg
  #47  
Gammal 2016-09-26, 03:25
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Det blev Leros!!!!!

VÅR RESA TILL LEROS del 7

2016-09-26 klockan 00.35

Hemma här vid köksbordet sedan någon timma tillbaka.

Så här blev de två senaste dygnen:

Lördag förmiddag: Frukost, lite slappande på Nikis Studios och utskrift av Ving-flygstolsbiljetten hos Maria. Maria ringde och kollade åter MYCKET NOGA! Varifrån båten skulle gå. Svar: Lakki. Vi var där i god tid före avgången och kollade noga flera gånger att det var härifrån båten skulle gå. Och .... Det gjorde den!!! Klockan 14.30. Till Rhodos anlände vi fyra timmar senare.

Lördag kväll: Taxi från hamnen och till vårt hotell som jag hade bokat via BC medan vi satt på båten. Enkel måltid på taverna i närheten av hotellet i centrala Rhodos stad. Sedan dags att sova.

Söndag: På morgonen frukost på hotellet, taxi till flygplatsen. Som alltid på Rhodos AirPort smockat med folk och kaotisk stämning. Ving erbjuder numera tillköp av extravikt på flyget. Vet inte om det beror på att folk inte läser det eller om de chansar ändå, men väldigt många blev stoppade med övervikt som de fick gå att betala innan de kunde checka in. Många var irriterade, det strulade och tog tid, men jag tycker att det är ok. Allt som man själv kan påverka och välja till om man vill tycker jag är OK att separera för dem som vill betala för det. Man får läsa och boka rätt så är det inga problem.

Men för oss som bokade mindre än två dygn före avresa så var air-shoppen där man säljer "överviktsbiljetter" stängd. Ut reste vi med SAS med 20 kg + 5 kr handbagage, så vi låg nu minst sagt pyrt till. Hem med Thomas Cook gällde nu 20 kg inkl handbagage. Men .... Lite stolpe in hade vi. När vi skulle checka in hittade man inte oss på passagerarlistan. Mycket utredning under c:a 1 Tim, varvid vi förklarade vad som hänt oss och att det var en enkelresa i sista minuten som vi bokat. När vår bokning äntligen blivit OK med BackOffice kände nog incheckningstjejen att maximal strulfaktor för oss var nådd. Hon tittade inte ens på vågen utan bara hängde på etikett på våra väskor.

Vi lyfte enligt tidtabell från Rhodos och landade 4 Tim senare i Örebro, som enligt den skojfriske pursern också haft 30 grader i helgen. 15 grader i lördags + 15 grader idag söndag.

Taxi till Örebro C och tåg till Göteborg C. Flygbuss till Landvetter där en man från Landvetter Flygplatsparkering plockade upp oss och körde oss till parkeringen och bilen. Sedan bil hem till Skåne på c:a 3 Tim, och nu är äventyret slut för den här gången.

Nu har vi lite att plocka med ett par dagar. Men sen ska jag återkomma med en "del 8" där jag försöker samla ihop våra intryck från resan och även ett och annat tips och rekommendation. Till dess ...... Det är inte alls synd om oss! Allt ordnade sig ju på ett bra sätt. Kostade en del extra pengar. Får se om vi kan få tillbaka en del på försäkring. Vi fick en extra sväng till Rhodos. Vi fick uppleva Örebro, vilket ingen av oss gjort förut. Och vi fick resa mycket vilket jag gillar.

Vi hörs! Fortsättning följer ......

Masse
Som nu ska förflytta sig från köksbordet till sängen.
Svara med citat