Visa ett inlägg
  #52  
Gammal 2011-09-29, 15:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Andros - varning - sophögar

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
F.ö. kunde man returnera petflaskorna på Tinos. I lilla hamnområdet kunde man tydligen få några cent i pant för varje flaska som stoppades in i returbehållaren. Vilket speciellt utnyttjades av en äldre herre i något sliten utstyrsel, som vi vid ett flertal tillfällen såg släpa omkring på stora plastsäckar fulla av tomflaskor. Så det går framåt på den fronten också (detta kanske inte är något nytt på Tinos, jag vet inte eftersom det var mitt första besök där).
Den återvinningsstationen på Tinos har funnits ett par år....och farbrorn är där dagligen... Man får ett pantkvitto som kan lösas in i en affär, vet ej vilken...
När jag var där förra veckan så avslutades en 2 dagar lång sopstrejk som berodde på att en skola i en by som protesterade mot nedläggning stängde av vägen vid skolan så inga sopbilar kunde köra förbi. Detta enligt min hyresvärdinna.
Men runt Rafina/Artemis/Luotsa var soptunnorna mer än överfulla med massor av säckar och påsar runt om som hackats sönder av fåglar eller blåst sönder. Det såg ut som om man gick på en sopstation när man gick på småvägar ner mot havet från Peris hotel vid Ag. Nektarios. Lätta sopor flög runt i den kraftiga vinden och buskar och gräsmattor var fulla av papper och annat lättflygande. Det såg förskräckligt ut!!!

Lissi
Svara med citat