Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2012-03-02, 20:27
AndersL AndersL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Vittsjö
Inlägg: 27
Standard Sv: Min första Kretaresa

Hej och tack för välkomnandet, vi planerar att åka ner igen under årets semester för att om möjligt stanna i tre veckor, själv är jag 57 år gammal och sjukpensionerad, och min fru är 50, allt hänger på att vi lyckas spara ihop så det räcker till resan, på något sätt är jag nästan säker på att lyckas.

Om ni såg korten vi tog uppe på bergssluttningen kan jag berätta att vi tyckte himlen började bli mörk, så vi vände hemåt, men hann inte långt förrän himlen öppnade sig och vi kom tillbaka till hotellet våta som dränkta råttor, vatnet rann av oss och i dörren in till hotellrummet mötte vi städerskan som brast ut i gapskratt åt hur vi såg ut, och jag lovar, vi hade själva lika skoj åt det.

Normalt rör jag inte mig tillräckligt pga ständiga smärtor, men här blev det minst en och en halv mils promenerande varje dag, jag kände helt enkelt att jag mådde bra i Rethymno, så nu bara längtar jag tillbaka, och drömmen är att kunna bosätta mig där när min fru pensionerats om jag fortfarande orkar och kan då.
Svara med citat