Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2019-09-06, 18:56
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Med kapten Corelli, stickning och sudoku på öluffartur.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, det är då för väl att du har hjälp av högre makter på resan.
Du har nog en skyddsängel med på färden, som har sin ränsel packad med viktualiteter och annat ska du se Beställ dock inte något som kan räknas till djävulens avföda, för då vakar nog inte skyddsängeln över dig

/Netwolf
Wolfen, jag har ätit horta, zuccinibollar, grekisk sallad m.m. Min skyddsängel är en snäll ängel, som är överseende med att jag äter djävulens föda.

Agathonissi är ön som personifierar begreppet "att bara vara".
Samt att siesta ÄR siesta. Man ser endast några badande barn och pensionärer. Till och med internetuppkoppningen verkar ta siesta. Det man hör är ljudet av bräkande getter och deras pinglande uppe på berget. Bara ljuv musik.

Men så brakade oljudet lös vid Nisses ankomst vid halvfemtiden. Det är helg och ön invaderades av greker som tagit helg. "Min" stora altan/trädgård fullkomligt bubblade. Hela pensionatet är nu fullt samt även dom flesta andra boenden. Jag flydde till Glaros taverna och har nu ätit en god sallad på havets frukter.

"Underbart är kort" som det heter. Imorgon åker jag tillbaks till Samos med Leros Express/Anna Express. Där blir jag bara en natt innan jag åker vidare till ett annat paradis, Fourni.

Lite bilder från morgonen:













Torkade sjöstjärnor.










Gårdagens grillade dorades som Jannis fileade åt mig. Ljuvligt!

Birgitta
Svara med citat