Ämne: Syros just nu
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2019-07-28, 11:30
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Syros just nu

Jag vill även vara känslosam för en total kontrast till vad jag nyss skrev. Jag gick iväg från Galissas där vi bor, upp på krönet ut mot kusten. Det är en mycket brant och knagglig väg bort emot Finikas sägs det. Ungefär mot sydväst tror jag. I branten får man snabbt en sådan vy över Galissas och flera andra småorter runt om, det är en helt fantastisk utsikt, SÅ STORSLAGET, vilket färgspel. Kom sen högst upp och där är......HAVET......höll på att få tårar i ögonen för jag ser FEM ÖAR. Jag tror det var Andros, men sen, Kea, Kithnos, Serifos.....får kolla kartan. Jag menar på fullt allvar att den eufori jag kände inombords var större än när jag har sett calderan på Santorini. Det är betyg det, jag blev så hänförd, smällde av så sjukt mycket foton på detta skådespel, hoppas vid gudarna att det blir okej resultat. Annars finns det ju på näthinnan. Att det kan bli så skarpa konturer mitt på dagen ut över havet är inte alltid det är så.

När jag sedan gick tillbaka så hade färgerna förändrats lite med solvinkeln och även vyn över Finikas mm och havet åt andra hållet var helt magiskt. Detta är dock en ganska slitsam vandring på vägen, hade inget vatten med mig för att jag inte hade räknat med den tidsmängd det faktiskt tog när jag sedan var klar och nöjd.

Jag kan rekommendera denna trakt och att ta sig ut bland vyerna, det var ett av mina största ögonblick någonsin, ärligt talat. Räkneverket i kameran förtäljde att jag nog har "skjutit" gott och väl 600+ bilder denna dag.

/ Hasse
Svara med citat