Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2020-03-24, 12:32
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Skiathos 22 bästa stränder

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Lalaria är väldigt fint och fotovänligt.
Kristallklart vatten Däremot var Tsougrias en besvikelse. Lite skräpigt med gamla trasiga solsängar.
De finare sängarna ville de ha en dagshyra för trots att vi bara hade ett stopp på max 2 timmar.
Taverna med "skräpmat" och engångstallrikar om jag inte missminner mig samt lång kö och hög stressnivå.
Inget att satsa på tycket jag.
/ Kajja
Hej,

Första gången jag besökte ön var år 2000. Då var det som på de flesta platser, betydligt lugnare. Sen har jag besökt ön med taxibåt säkert 5-6 ggr till, senast 2018. Och det har väl blivit lite sämre. Dock var maten vi fick nu senast mycket bra.
Men det är ju helt enkelt för många besökare på ön.
Det bästa är ju att ta en tidig taxibåt och stanna ett antal timmar, för att sen vända tillbaka innan rundtursbåtarnas "Mecka" infaller. OM man åker med en utflyktsbåt och får 2 timmar där, skall man givetvis lägga sig bredvid solstolarna, på en handduk. Man kan ju inte hyra stolar för den korta tiden och dessutom lägga minst 45 minuter på att köa och äta....

Lalaria tycker jag blev ännu sämre. Vi hamnade på stranden 2 ggr 2018, en gång extra pga ett "misstag". Dit åker jag nog inte igen. Frågan är hur många människor de kan köra dit, samtidigt?

//Conny
Svara med citat