Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2020-01-11, 12:52
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Bokat ännu en resa

Ja, det finns fortfarande ställen i t.ex. gamla stan som jag gärna går till. Tänk att förirra sig i gränderna, ut kommer man alltid, Kommer man så man ser muren är det bara att följa den tills man kommer till en port, och där finns det oftast en taxistation

För två år sedan hyrde vi en taxichaufför 6-7 timmar, vi åkte runt till lite olika platser, bl.a. åkte vi till Tsambika-klippan och jag med mina kryckor gick hela vägen upp till kyrkan (300 trappsteg) Då var vi två par som delade på kostnaden, så det blev bra mycket billigare än att åka med på researr. bussresa. Då åkte vi också till Epta Piges och gick igenom en ca 200 meter mörk, smal tunnel.

Så det finns mycket att se o göra, och hyr man bil så finns det ännu mer att upptäcka på egen hand.
Nu när jag läser vad jag skrivit märker jag att jag har inte sagt en enda gång nått om bad
Men såklart badar jag också när jag är där, främst går jag till Elli beach, den lugna sidan, och när vi hade gått upp til Tsambika-klippan så var det superhärligt att åka ner o skölja av sig i vattnet på Tsambika-stranden. Annapolis har en härlig liten pool med lite solsängar och en poolbar, så där ligger/sitter vi gärna också.

Oj, så långt "brev" det blev Men kan tala hur mycket som helst om detta "min sommarstuga"
Helst av allt skulle jag vilja Åka ner längre perioder, på några månader, men har alldeles för långt kvar till pension, så det är, och får förbli en dröm så länge.

Irene
Svara med citat