Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2012-06-29, 10:36
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Maggan1 Visa inlägg
Har ju själv barn - även om de nu vuxit upp - och älskar barn MEN det frångår inte det faktum att man inte behöver acceptera ett visst beteende ? Barn är barn och givetvis ska de få röra på sig o höras, men man måste väl också lära dem att det inte är OK att sitta o sparka på stolen framför sig, rusa fram o tillbaka i gången samtidigt som de ylar sig blå i ansiktet ? ( fenomen som vi råkat ut för )
I grund o botten är det ju inte barnen det är fel på utan deras föräldrar som inte säger ifrån om vad som är rätt och fel....jag har INTE låtit mitt föräldraskap ta semester på semestern ( inte när vi varit bortbjudna heller för den delen ) MEN det finns det faktiskt föräldrar som gör - och det tycker inte jag är OK ...

Ha en skön helg alla
Mycket bra skrivet!
Bara för att man inte tycker om att barn (eller någon) sitter och sparkar en i ryggen betyder INTE att man på något sätt inte skulle tycka om barn och att man skulle vilja ha en "barnfri värld" - herregud!!!
Man får självklart ha ett visst överseende kring dessa små liv, det förstår väl alla normalt funtade.
Men däremot så har jag inte värst mycket till övers kring dessa föräldrar som struntar hejdlöst i hur deras barn uppför sig! Hemma som borta! STOR skillnad där!!!
Sura och fulla kärringar och gubbar är heller inte kul, men inte betyder det att man vill plocka bort dem från jordens yta! Vilket i sig skulle vara omöjligt, för de finns ju ta mig tusan ÖVERALLT!!!
Svara med citat