Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2010-05-29, 16:22
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Dag 5. Skopelos. Del Sol.

Hej !

På just DelSol bodde vi förra året när vi gjorde vår resa i Sporaderna.
Trots högsäsong var vi oftast själva vid poolen när vi kom tillbaka och avslutade dagen med ett dopp .
Vi bodde dock i andra huset , bakom Sophies eget och det var toppen det också. Lite trängre dock än vad vi hade haft på Pension Ninna på Alonissos som vi började med men Sophie var så gullig !

Åh...vad jag längtar tillbaka !!
Dock fick jag mig en Skiathos dos för någon vecka sedan... jag var med på det planet från Stockholm den 17/5 som provlandade 2 gånger på Skiathos innan vi fick en rejäl buss/båttur från Thessaloniki till Skiathos .

Janne : det åsk/regnvädret vi hade innan du kom...det vill jag inte ha igen...
Någon hade hört att det hade kommit 180mm på de 6 timmar det åskade..om det stämmer eller ej vet jag inte...men regnade ...det gjorde det rejält !
Vissa delar av stranden i Megalli Ammos spolades rakt ut i havet.
Lalarias frukostmatsal stog under vatten och vägen utanför var för en stund oframkommlig....
så det jobbades rejält av lokalbefolkningen ;-)

Men efter någon dag så började de skyffla dit mer sand på stranden och vattnet var bortpumpat !

Enligt någon av guiderna så hade det inte kommit så mycket regn på en gång på 19 år .

Ha det fortsatt underbart i paradiset och förhoppning att allt regn nu redan har kommit !

/ Monica
Svara med citat