Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2009-03-26, 17:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu har allt anfallit färdigt och livet är åter

Uffe!

Så fort man ser att Du skrivit något så slänger man sig över texten.....Härlig läsning! Tack för att Du delar med Dig av Dina tankar.

Det där med kärleken till en speciell ö är ju så märkligt...Här har jag och mina 2 män (inte smtidiga) rest runt i Grekland sen början av 90-talet och så helt plötsligt kliver man iland på en ö och är HEMMA!!!!!

För Claes och mig blev det Tinos och där hade jag Peters ord i öronen när vi klev iland.."Antingen känner ni direkt att ni trivs eller så kommer ni in snett och gillar inte ön". 2 timmar efter att vi installerat oss hos goa Nikoleta och då vi satt med en kall Mythos i en gathörna på en enkel taverna så sa vi båda att vi i alla fall INTE kommit in snett!!.....Där kommer vi att tillbringa många veckor framöver...
Även Evia gillar vi skarpt. Mycket tack vare alla trevliga människor vi mött och den härliga Bill som vi bor hos..Det kommer inte att bli så många flera öar för oss, möjligen då Tilos en gång till..Jo KRETA kanske också om vi får träffa Dig där!

Jag önskar så att Du snart får komma "hem" dit igen!

Angående NOTIS- vinet så har Claes exakt samma uppfattning som Du. Den andra flaskan vi har får jag gärna dricka upp själv säger han

Hoppas att löksoppan blir till belåtenhet, jag känner nästan doften!

Ha en fin veckända!

Lissi