Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2007-04-30, 23:11
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Zakynthos, sevärdheter och utflykter...

Hej! det finns allt det ni söker på en o samma ö!! varit där 7 ggr och åker dit om en månad igen. va där tre ggr i somras bara,,, reser också med barn, o det e rena paradiset för dem! fina stränder! värt att se är fyren i Keri, hisnande utsikt! o en enormt vacker väg dit genom en gmmal "stad" so är underbart charmig! Besök också Zakynthos stad, o berget ovanför staden, finns ett fik där som gör den mest underbara cappuccinon! om ni bor i laganas? så är det inte långt att ta sig till kringliggande byar som har många fina kyrkor. om ni vill se skeppsvraket rekommenderar jag att åka dit bilväg o titta ner på vraket, med risk för svindel! båtresan dit kan va lång o det kan våga rejält ibland. Men det finn ett ställe i närheten dit man tar sig lätt med bil o sen bara några min med båt till skeppsvraket. Rekommenderar en heldagstur på den sidan av ön! finn ett gammalt kloster där också. Som du ser är jag förälskad i Zante! bättre ställe finns inte, o vi åker dit minst en gång per år, har många bekanta där nu efter alla resor dit. Vi är där 5-12 juni, jag o mina två barn 7 o 9 år, samt min mamma! trevlig resa!! mvh/ maria.
Svara med citat