Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2009-02-07, 21:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Just idag är jag stark, just idag mår jag bra!

Citat:
Ursprungligen postat av UlfWiman Visa inlägg
Du skulle må då.
Om du fick med mig till Tinos.
He he he... Faktum är att jag tror du skulle trivas där. Det är MYCKET Grekland...

Citat:
Vi kanske skulle köpa ett hotell där?
Kolla under köp och sälj.... Vi kanske skulle slå oss ihop. Du och jag, Lissi och Claes, Marianne och Jens... Vilket gäng....

Citat:
Världens första Kalimera-hotell.
Förhoppningsvis hade det väl kommit lite fler Kalimerianer då. "Special price for you..." Men samtidigt vill jag inte att det ska komma för många! Den ön får inte turistifieras som så många andra. Tinos är den sista okända pärlan i Cycladerna. Unik!

Citat:
Då blir det två grumpy old men på samma ställe.
JAG är inte grumpy. Bara lite engagerad ibland.... Och jag är inte "old" heller! Jag har bara tillägnat mig en viss livserfarenhet! Frivilligt! Dessutom är du 348 dagar äldre än jag är! Och jag lär inte komma ifatt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det enda som vore jobbigt är att bli "roomsare" vid båtarna
Pfuu! Det hade ju varit hur kul som helst och stå där på piren och tjafsa med gäster och konkurrenter...

Citat:
Peter hur är det med "ditt" hotel? Öppnar det igen?
Det är en bra fråga. Jag vet inte idag.

Men naturligtvis kommer det att öppna igen så småningom. Frågan är bara om det blir med nya ägare eller om Stelios och svågern Evripidi slutar att försöka ha ihjäl varandra så de kan driva hotellet tillsammans. Men jag betvivlar det tyvärr. Evri är den som driver att de ska sälja. Och blockerade att de öppnade i fjol. Han vill ha ut pengarna och har bra försörjning genom sin restaurang. Han behöver inte hotellet.

Dessutom är Stelios 65 år nu och vill säkert trappa ner. Så framöver lär jag nog bo i en studio under Stelios hus när jag är där. Där jag bodde i Sept. Han bor tvärs över vägen från hotellet så jag kan ändå gå dit och sitta på terrassen när det väl öppnar igen.

Ulf. Ha dé. Vi hörs.

Senast redigerad av Peter den 2009-02-07 klockan 21:58.