Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2006-11-08, 14:41
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Ag Anna o Ag Prokopis - boende !? Katerina ?

Jag bodde på Hotel Katerina 1995 i den del av anläggningen som då var i stort sett alldeles ny. Vi var fyra i ressällskapet, två bodde i rum och två hade lägenhet (stort rum med tre sängar samt köksdel). Båda var lika bra, lägenheten låg (ligger) precis intill det område där numera poolen finns. Kan alltså innebära lite oväsen från badande personer i yngre ålder.

Vi har även goda vänner som har bott på Katerina i olika omgångar. Då har de fått lägenhet i den gamla delen, ett par gånger har de t o m hamnat i samma. Då är ytan mindre och utsikten kan vara åt baksidan, d v s man ser inåt Naxos stad.

Min åsikt är att den nyare delen är trevligare och rummen är större, men om man kan "önska" vilken del man vill bo i vid en bokning vet jag inte.

60 m till havet är kanske en sanning med modifikation, men lägg på typ 40 m till så kommer man närmare sanningen. Då kommer man till korsningen där bussen stannar och (nästan) i början av Prokopios' strand (eller slutet, beror från vilket håll man ser det). Vi brukar alltid gå längre bort där det inte finns några solstolar.

Det är inte långt att gå till Agia Anna härifrån, byarna är i princip sammanbyggda och det är svårt att säga var den ena börjar och den andra slutar. Vill man hellre bada i Agia Anna än i Agios Prokopios så tar promenaden längs vägen typ max 10 minuter från Hotel Katerina.

Celbe
Svara med citat