Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2020-09-08, 17:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Er man på väg 4:e september 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
För er som tänker ”Varför utsätter de sig och utsätter andra för spridningsrisker”, vill jag säga: ”Jag tänkte på min livslinje och såg 81 år bakom mig och bara några få framför. Vill jag leva, måste jag göra det nu”! Jag är så tacksam för att jag har möjlighet att åter resa ner.

/ Jannis
Jag tillhör dem som har en skeptisk inställning till varför man under pågående pandemi inte kan avstå från ett par veckors semesterresa och vänta med det ett år eller två, för att därigenom bidra till att begränsa spridningen av eländet. Men .....

...... det är dock en viss skillnad på resande och resande. Ett par veckors semesterresande är inte riktigt detsamma som att förflytta sig till ett permanent boende som man har i ett annat land.

Dessutom lever jag efter devisen att vårt liv är en väldigt fin gåva och att det är vars och ens ansvar att vårda och ta vara på den gåvan på bästa sätt. Förstår precis ditt sätt att tänka om livslinjen. Var och en efter sina förutsättningar så långt det är möjligt.
T ex genom att kunna vistas där man har skaffat sig ett boende, trivs och mår bra.

Ha många sköna dagar i Grekland!

Masse
Svara med citat