Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2012-10-22, 23:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Det beste av Hellas: Fastlandet

Stort tack Admirala för din fina berättelse om Nafplio och för de fina bild-länkarna. Detta var precis vad jag efterfrågade. Tänk så mycket fint det finns att upptäcka utöver de vanligaste turistmålen.

Det hos Nafplio som verkar lockande för mig är att det är en riktig stad med rikt grekiskt vardagsliv. Och utöver det så finns inom bekvämt räckhåll goda förutsättningar för skönt strandliv med sol och bad.

Att Egina är en av våra favoriter är vid det här laget välkänt på Kalimera. Ön tillhör de återkommande återvändar-öarna för oss. På senare tid har vi börjat spana efter lämpliga platser att kombinera våra Egina-resor med. De närmsta öarna runt omkring har vi besökt, men fastlandet har vi inte tänkt så mycket på (förutom Aten som blivit välbesökt). Nafplio känns som ett mycket intressant alternativ och verkar vara inom rimligt avstånd för en kombination Nafplio/Egina.

Jag ser med stort intresse fram emot mera om "fastlandsfavoriter" från både dig Admirala, och från JohnS, Monica P och alla ni andra som vill bidra.

Masse
Svara med citat