Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2014-09-03, 22:53
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Surfplatta typ

Det är några år sedan jag skaffade min laptop så jag har inte riktigt koll på hur marknaden ser ut nu. Men jag har bestämt för mig att jag har sett laptops numera som är ganska små. Nästan nere i storlek med surfplattor.

Till min iPad har jag idag ett fodral med tangentbord (zagg) med bluetooth eftersom jag är van att skriva med full fingersättning vilket är omöjligt på surfplattans tangentbord.

Men liksom du Xenox så skulle även jag gärna ha allt det som jag har i laptopen med på resor i surfplattan. Konsekvensen av det är att om jag skulle skaffa något nytt idag så skulle jag starkt överväga en riktigt liten laptop, format surfplatta, som då även kan hantera excel och word. Det då på bekostnad av pekskärmsfunktionen som jag då gärna skulle avstå. Och hemma skulle jag då göra som nu, koppla laptopen till ett separat normaltangentbord och en jättestor skärm och en separat bluetoothmus.

För mig känns det som att det är i den riktningen som även du tänker Xenox, och då kan ju tipset vara att kolla efter en mycket liten laptop med hyfsat stor minneskapacitet. Skulle tro att det finns sådana alternativ idag. Det vet säkert andra här på Kalimera som är riktigt vassa på det här med IT.

Masse
Svara med citat