Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2011-08-05, 11:16
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: kalimera i naxos 2011

Citat:
Ursprungligen postat av rvh Visa inlägg
Så bra Ann-Charlotte! En tur med Iason bör man inte missa när man är på Naxos. Iason är en utflyktsbåt som bl.a. kör från Agia Anna söderut längs kusten ner till södra Naxos och besöker badvikar, en grotta och ordnar en BBQ på stranden. Grabben och jag har åkt turen två gånger och siktar på en tredje gång i år. Vi längtar såklart till Grekland och Naxos men mest av allt till att få uppleva en heldag till sjöss! Bilder från senaste turen hittar du utan större problem om du googlar på Tim & Robban 2007 och letar dig fram till 2007-06-21.

Självklart ingår även ett besök på East West i planerna! Jag ska också försöka hitta till Picasso på Plaka för att få mig en frozen Margarita och till restaurang Yialos på Ag. Georgios för genuin mat från Naxos. Ett besök på Promponas destilleri finns också på önskelistan liksom restaurang Scirocco som så många rekommenderar här på Kalimera.
Låter som bra o spännande utflykter! East West var jag inte så jätteimponerad av... Scirocco, har ni inte varit där? Mycket folk, god mat, och trevlig personal. Personalen sätter ut stolar till dom väntande gästerna

Ni måste gå till puben Prime oxå. Bra läge mitt på promenaden i stan. Käck barägare Yannis, där kan man sitta i flera timmar o bara titta på alla folk som går förbi!
Svara med citat