Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2014-03-03, 16:12
avaline avaline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 5
Standard Ensam tjej till Sporaderna

Funderar på att dra iväg på min första resa utan familj och vänner. Har alltid velat öluffa i Grekland, men har aldrig haft riktigt koll på ögrupperna. Från början var jag inne på att resa till Kykladerna, men har efter lite research kommit fram till att Sporaderna passar mig bättre när jag hellre omges av växtlighet än mer eller mindre karga landskap.

Tänkte flyga till Aten den 28 maj och därefter inrikesflyg till Skiathos. Besöker sedan Skiathos, Skopelos och Alonissos innan jag avslutar med några dagar i Aten innan flyget går hem den 11 juni.

• Är Sporaderna en säker ögrupp för en ensam blondin?

• Brukar det vara många öluffare i den ögruppen vid den tidpunkten? Man vill ju gärna knyta nya kontakter.

• Har kollat på booking.com och hotels.com, verkar inte som det är samma utbud på boende som Kykladerna. Borde man boka hotell i förväg, eller finns det chans att man, som nybörjare inom öluff, kan få tag på något rent och fint boende när man kommer dit?

• Om man väljer att inte boka boende i förväg och inte får tag på något när man kommer dit, vad ska man ha för reservplan?

• Vad är en rimlig summa att betala per natt för boende där standarden är varken lyxig eller slitet?

• Aten, vilka områden är bäst att leta boende i som ensam tjej? Har hört att Omonia bör undvikas.

• Tips på boende på alla nämnda platser?

• Är det olämpligt att ta med sig systemkamera vid backpacking?

Tack för svar! /Evelina
Svara med citat