Visa ett inlägg
  #96  
Gammal 2019-04-23, 09:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Tisda f23.4
Formiddag....
Uppe me tuppend.v.s vid 8, for vi skulle fylla pa solfangarna pa taket, innan solen vaermt upp vattnet....
Efter diverse olika grejer som s.a.s haender hela tiden, kommo vi,Andreas och jag, deau aentligt upp peau taket, och fyllde peau och skoljde av solpanelerna....Dock fick jag hastigt och lustigt bege mej till jaernaffaern mitt i stan for att skaffa gaengtejp....Ni, vet den daeringa, tunna plastfilmen utan klister, som man snurrar runt gaengorna....
Samtidigt hade Andreas en verbal dialog med sin fru Maria, daer nere, for antagligen ska det bli kakel peau det lilla annexet tvars over gatan....
Nu aero vi lyckligt nere, och jag ska vael knalla ner till mitt rum och ta en dusch och gora lite frukost....eller lunch, snarare....
Paskforberedelser, nej, det har jag inte sett, men inte heller tittat efter dom, men det aer nog peau gang. Jag aer bjuden peau barbecue hos Jonathan och Ursula peau sondag, iallafall....
Igar blev det flera timmar trimmande peau Garden Villa, och jag tycker det aer lite synd att ta ner allting, sa jag sparar lite vajande graes haer och daer....Vi far vael se om jag far bassning for detta, eller om dom later det passera, vilket jag forstas hoppas....
Idag aer vaedret mycket baettre, labra brisar och lite soldis, sa kanske blir det shorts om nagra timmar eller soeau.....
Jag har blivit ombedd att gora en skiss eller tva av min tandlaekare, hans rum daer patienterna sitter, som han vill ha pa sin hemsida...Jag har skaffat lite block och pennor, och ska vael kika upp dit, naer gaesterna har kommit till Zephyros, och allt lugnat ner sej en smula....I kvaell kommer det danska paret Anne och Bo till Garden Villa, sa jag ska vael kika upp dit i eftermiddag och staella fram lite vilda blommor, fast dom aer nog lite trotta efter en lang resa, sa fika far vaenta tills imorron formiddag.....
Jag hoppas flytta upp till Garden Villa om nan eller nagra dar, men vi far se hur det blir....
Mvh,
Mikke
Svara med citat