Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2008-10-28, 06:43
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Göteborgare! Tipsa mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Välj då Fiskekrogen, centralt belägen, eller Sjömagasinet som ligger lite längre bort.
Tack för alla fina tips. Ja Helén, Leif Mannerström´s Sjömagasinet är en klassiker! Jag har aldrig varit där men jag gillar hans recept. Jag har två av hans kokböcker.

Jag hade rekommenderat en "Räkfrossa" på Hotell Gothia. Du får in en stor tallrik med en skiva mörkt bröd i botten, den syns inte, med sallad, skivat kokt ägg, majonäs och dill och ett veritabelt BERG med skalade räkor på toppen. Till ett hyfsat pris. Smakar underbart. Restaurangen ligger dessutom överst i ett av de två tornen, så du får en fantastisk utsikt över Gbg på köpet... Jag har för mig att de flyttade Restaurangen från det gamla tornet till det nya för några år sedan, så nu ligger den ännu högre. Jag har inte varit där på ett tag men jag förutsätter att de har Räkfrossan kvar. Det var en av deras paradrätter förr.


Peter, Gothia´s räkmackor känner jag till och är inte helt fel, den lär vara som en hel måltid.


"Havskräftor, krabba, räkor ...." Du glömde hummer och musslor

Nej Helén jag glömde inte hummer och musslor, det är bara så svårt att välja. Sedan vet man ju inte hur utbudet ser ut för dagen. Dessvärre pallar man inte allt utan får välja ut ....

Restaurang Räkan som ligger på en parallellgata till Avenyn är också riktigt bra, en riktig klassiker, du kan få köra din räklast på radiostyrda båtar fram till bordet.

Kan även rekommendera restaurang Räkan på Lorensbergsgatan, de har god mat och levererar även maten till bordet på ett lite kul sätt, se hemsidan:
http://www.rakan.se/

Ann-Kristin

Där tror jag att jag varit tidigare om jag minns rätt. De hade urgoda gratinerade havskräftor. Mums. Och väldigt rikligt dessutom. Då var det långbord och bänkar, och stället låg lite snett bakom Hotel Rubinen som jag bodde på under ett boule-SM.

Dessutom måste man pilla räkorna själv. Men de har goda räkor! skriver Peter.

Men jag gillar pillet! Visst är det kladdigt men väl värt mödan!

Jag får se vad det blir av alla förslag. Ett stort tack till er alla för alla rekommendationer. Sedan vad det blir för väder nu när vi närmar oss november struntar jag i - för det finns ju taxi .... så paraplyet får stanna hemma.
Vad skulle man göra om man inte hade Kalimera! Ett underbart forum. Bara kasta ut en fråga och få massor av svar. Underbart.
Och Peter, för ett par veckor sedan såg jag dig på film hemma hos min bror och svägerska, då ni samtidigt var på Santorini. Ni verkar haft roligt. Avundsjuk = Javisst!

Stor kram till alla från
Chris

...som inte begriper hur ni får ihop fler "citat" i samma svar ... utan "klipper o klistrar" istället. Någon gång ska jag också lära mig.
Svara med citat