Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2014-06-15, 16:35
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Bagagevarning. Övervikt

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Med 15 + 5 kg har jeg i alle fall et problem med å holde meg innenfor grensene. På grunn av søvnapne har jeg de siste 5 årene hatt med meg en pustemaskin, som jeg må ha som håndbagasje. Plassert i en liten ryggsekk veier den 6,5 kg. Det har aldri skapt noen problem hittil. Man kan visst fylle ut skjemaer til turoperatør eller flyselskap, og få dette klassifisert som nødvendig medisinsk utstyr, og dermed få aksept for den ekstra vekten. Jeg har aldri brydd meg om å søke, og satser på at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse...
Jag har en likadan, s k C-PAP-maskin, som du John. Den vill jag inte för allt i världen vara utan en enda natt. Därför har den följt mig på alla resor de senaste 10 åren. Den enda handling jag har som styrker att det är medicinsk utrustning är ett intyg som jag fick läkaren att skriva när han ursprungligen ordinerade den.

Den väckte lite nyfikenhet i säkerhetskontrollen de första åren, men har aldrig orsakat viktdiskussion vid incheckningen. Om sådan skulle uppstå kommer jag definitivt med emfas att hävda att det är medicinsk utrustning som enligt villkoren får medföras utöver maxvikten.

Masse
Svara med citat