Visa ett inlägg
  #40  
Gammal 2014-10-26, 11:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Flygbiljett bokad till 11 maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Thira - jag ser inte min Greklandskärlek som ett tecken på att jag borde "göra något åt" mitt liv här hemma. Jag ser den som en passion som förhöjer min livskänsla även här, och passioner tror jag alla behöver.
.
Bra skrivet.. ..precis så känner jag med, jag behöver mina Greklandsresor att se fram emot för att höja min livskänsla, Grekland har blivit som mitt andra hem och jag gillar den kombinationen..

Mina arbetskamrater och vänner brukar skoja med mig och säga att, "du flyttar väl snart till Grekland "....
Onej.. då skulle det bli en vardag där med.. jag behöver en "morot "..något att jobba för!
Längta till, det är härligt!

Jag gillar tex hösten här i Sverige (vilket säkert många inte gör).. alla fina färger, ta långa promenader eller en joggingrunda i skogen... så härlig och frisk luft nu.. tända ljus och mysa!

Så Sverige betyder en del för mig också!.

Visst har vi ALLA stunder i livet då vi inte mår riktigt bra och längtar bort mer än vanligt.. MEN.. jag fick faktiskt ångest och kände mig deppig även på Amorgos nu i september då det var ALLT för lugnt.. en känsla jag aldrig haft i Grekland tidigare.. då var det nästan så jag längtar hem till Sverige igen.. ..MEN.. då blev det Naxos ist och det blev ju så BRA!..

Sen det här med att ha råd att resa mkt beroende på inkomst/befattning osv..jag är inte höginkomsttagare MEN jag är skuldfri, har låg bostadshyra och har bara mig själv att tänka på.. så JA det blir en del pengar att lägga undan varje månad utan att jag SNÅLAR med annat, äter gott och åker till Göteborg emellanåt, där flera av mina nära och kära bor.

Sunny(som strax ska ut på en härlig cykeltur..)
Svara med citat