Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2020-07-28, 23:24
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Tillbaka till Chora Sfakion

Så är man tillbaka på Kreta och Chora Sfakion. Brukar åka hit i början på juni så det blev lite försenat i år. Åkte från Landvetter i fredags och blev testad för Covid 19 på flygplatsen i Chania. Munskyddet var på hela vägen från Landvetter till Chania flygplats och taxin till Chania centrum och bussen till Chora Sfakion. Här är det mindre turister än det brukar vara när jag är här i juni och dom flesta som är här nu är från Frankrike. Här bor jag alltid på Hotel Stavris och härom kvällen satt jag och pratade med hotellägaren Giorgos över en öl och han sa att dom hade typ 10-15 rum bokade och dom har runt 40 rum. Dom har haft många avbokningar bl a från Sverige, men han sa att bokningarna i september och oktober ser bra ut. På restaurangerna här har vissa i personalen munskydd på, andra har handskar och andra har inget alls. Överlag kan jag säga att allt är som vanligt, jag följer dom restriktioner som gäller, jag håller avstånd och är noga med handhygienen och jag har mitt förstånd i behåll och njuter av livet här i Chora Sfakion.



Tidig kväll i på Vrissi beach i Chora Sfakion.
Svara med citat