Visa ett inlägg
  #83  
Gammal 2010-05-10, 22:31
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Grekiska krisen?

Jag forstar att demonstrationerna i Grekland paverkar turismen negativt. Men jag kan nastan le lite for mig sjalv nar folk sager saker som "oh varfor maste de demonstrera, forstar de inte att det ar daligt for turismen?". Tro det eller ej, men turismen ar faktiskt inte sa viktig i jamforelse med bedrageri, korruption, skandaler, pension pa 4000 kronor, grundlon pa 7000 kronor, daliga skolor, daliga sjukhus, ett lands kollaps. Turismen ar saklart mycket viktig for de som jobbar inom den sektorn, men det kan inte styra en greks hjarna sa mycket att han tanker att "ok mitt land gar under och det enda ratta ar att jag demonstrerar, men det ar bast att jag inte gor det for jag vill ju inte skramma turisterna". Det funkar liksom inte sa. Grekerna lever har, och de kan inte alltid ga runt o tanka pa vad andra lander sager om dem.

De som under demonstrationen stallde till med oroligheter och kastade bomber som orsakade dodsfallen ar for ovrigt inget mindre an terrorister och kan inte representera alla greker, alla greker ar emot det som de gjorde. Men det vet val alla att det ar det som visas pa nyheterna sen och sa framstar Grekland som en krigszon.
Svara med citat