Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2018-05-01, 17:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2018, april

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg

Ja det är sant. Vi är sedan länge drabbade av ”den galna greksjukan”. Vi kan inte vara utan våra liv här. Bara efter någon vecka hemma i norr sa jag till Ylva: ”Jag är nog inte längre gjord för ett sådant här klimat”. Nyligen inglasad balkong räcker inte, när det är minus och solen är över horisonten bara några timmar per dag.
--------------------------------------------

Underbar sjukdom!!!! Känner igen symptomen, men har tyvärr inte möjlighet att bota det. Jo, det har jag i och för sig, men då uppstår andra symptom med abstinens från barn och barnbarn som blir ännu värre. / Masse
--------------------------------------------

Tänk att slippa dubbskor, kläder i flera lager, slippa sätta på motorvärmare, slippa rinnande ögon och ryggklåda och byta till shorts, t-shirt och sandaler. Denna vinter i Östersund var kall, blåsig, snörik men stabil hela tiden på minus.

--------------------------------------------

Ja det vore en dröm! Ändå kan jag inte egentligen klaga på vår Skånska vinter i år. Den har inte varit sträng alls, knappt ingen snö och inte många minusgrader, men den har varit lååååååååååååååång! / Masse

--------------------------------------------
Detta år avstod vi helt och hållet de grekiska kyrkoceremonierna. Uppståndelsen kunde vi dock fira hos ett engelskt par med helgrillad get och tupp och naturligtvis många andra rätter därtill.

--------------------------------------------

Ännu en dröm! Denna gång gastronomisk. Ja vad vore en vistelse i Grekland utan den grekiska maten? Den är ju minst halva upplevelsen! / Masse

---------------------------------------------


Man måste passa på att leva medan man kan. Sen är det för sent.
Du lever så länge du kan stå på benen.

----------------------------------------------

Så rätt, så rätt! Tack för kloka ord och en trevlig rapport Jannis! / Masse

Lyd mina råd!
Jannis
Masse
Svara med citat