Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2011-10-09, 07:11
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Grekiska krisen

Hellas har i dag en gjeld til utlandet på 350.000.000.000 EURO. Er det virkelig noen som tror at dette kun skyldes størrelsen på politikernes lommer og grådige bankfolk i resten av Europa?

Mener folk her at Hellas skal legge ned forsvaret? Hvis jeg husker riktig så inngår Hellas i Nato og således har sine klare forpliktelser i så måte. At USA da hjelpe til ved å gi bort 400 tanks synes for meg som et fornuftig bidrag for alle vet at et forsvar som smuldrer opp vil ta lang tid, svært lang tid, å bygge opp igjen, hvis det overhodet er mulig i praksis.

Jeg minner om at tyskernes nokså enkle innmarsj i Hellas og erobring av landet først og fremst skyltes mangelfullt utstyr hos grekerne og da primært transportmidler!

I slike diskusjoner blir det meste utrolig svart/hvitt, mens "sannheten" (hva enn det er) kun er nyanser av grått.

Grekernes problem kan kun rettes opp ved et fells løft som går på systemer som funger, at all inntekt må oppgis og beskattes, kvitteringer forlanges og at man begynner å leve etter evne, ikke over evne.

Jeg lurer f.eks på hvorfor det hevdes å være 600.000 gjestearbeidere på Kreta når det er på størrelse med den totale lokale befolkningen? Hva er det disse gjestearbeiderne gjør som ikke grekere kan gjøre selv hvis de må, og kanskje dette er tidspunkte man må innse at man må?