Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2016-09-10, 09:13
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Dröm går i uppfyllelse

Ja det var över förväntan. Har nu varit min första vecka i Villa Miso. Det var fint. Det var möblerat med lite lagom gamla fina möbler. Bra vitvaror. Bäst av allt Utsikten. Från en balkong som vi snabbt döpte till groggverandan(även om ingen grogg intagits där, än) såg vi både Logga, Koroni och Kalamata. Vackert om kvällen.
Värdparet är helt underbara. Snälla, omtänksamma och glada. Ett pensionärspar som bor i Aten och har detta som sommarboende. Kan ytterst få ord engelska. Så vi konverserade på engelska, grekiska, penna och papper och kroppsspråk.
Vi gjorde en intressant tripp till Kalamata tillsammans med hyresvärden. Jag vid ratten och han som dirigerade vägen. Vi skulle till skatteverket och skaffa mej ett skattenummer. Efter en del turer där så fick jag mitt eget grekiska skattenummer. Därifrån till elbolaget för att skaffa ett elabonnemang. Det är en upplevelse att ha med grekiska myndigheter att göra. Säga vad man vill men dessa myndigheter verkar ha rätt många människor i tjänst.
Jag har pysslat och kompletterat köket med div saker. Förberett för att om två veckor åka ner med dotter och barnbarn. Ser vi fram mot.

Inger
Svara med citat