Visa ett inlägg
  #78  
Gammal 2006-12-16, 17:46
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Vet vi hur bra vi har det?

är grekiska men bor i Sverige just nu. Visst är det som du säger för en del greker... dock tror jag majoriteten av befolkningen i Grekland har det bra.

Jag ser på mina föräldrars kompisar. De har vandliga jobb (jobbar på bank, lärare, hemmafruar) trots det har nästan alla egna hus, deras barn går på extra skolor men samtidigt har föräldrarna råd att betala för deras semester under sommaren....och de har vanliga jobb och i många fall är kvinnan hemmafru. De går ut ofta, reser, köper märkeskläder... ju, man kan undra hur det går till... men så är dte för många jag känner.
De utnyttjar det grekiska systemet på rätt sätt.

Min farmor har det bättre i Grekland än om hon hade bott i Sverige. Har varit hemmafru i hela sitt liv. Nu när farfar har dött , har hon rätt till hans pension, huset är avbetalat sedan länge, släkten hjälper henne så hon kan bo hemma och behöver inte batala för en massa tjänster. Och många av hennes vänninor har det så här.

Jag säger inte att livet i Grekland är lätt, hell no. Men majoriteten har det faktisk bra. I Sverige finns det nackdelar med... visst social säkerhet finns det men till bekostnad på vad??..o är det värt det?
Jag tycker inte det.....

Senast redigerad av inkfish den 2006-12-16 klockan 18:39. Anledning: långt citat