Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2008-06-04, 08:33
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Stränder och Uteliv ?

Nu är det några år sedan jag var på Ios, men på den tiden var det dött i hamnen, på dag- och kvällstid. Det finns en camping, några matställen och en supermarket - och så hamnkontoren, såklart. Då är det livligare nere på Mylopotas, med Far Out och Purple Pig och så, men till och med där är det lugnt på kvällarna. Alla är i chora.

Likaså om man vill ha stränder med "liv" - alla är på Mylopotas och ju längre mot Far Out man går, desto mer liv är det. Det finns andra fina stränder, men där är det lugn och ro som råder.

Jag vågar inte rekommendera några speciella ställen - ställen tillkommer och försvinner med varje säsong - men under mina månader på Ios kan jag inte minnas att jag var på ett enda ställe med grekisk musik. Kanske hade tavernan Sunset livemusik någon gång, men jag minns inte riktigt. Annars är det ju så att grekerna är i absolut minoritet på Ios - det kan gå dagar utan att man ser en, i princip, och utbudet är extremt anpassat till festande ungdomar från övriga Europa. I chora finns det t.ex asiatiska och mexikanska och italienska restauranger, men knappt några grekiska. Snabbmatställena överväger, med gyros och mackor och varmkorv i olika varianter. Iosklientelet är ju inte där främst för långa middagar.
Svara med citat