Ämne: Kattgalleriet
Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2010-01-09, 21:14
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Kattgalleriet

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Varför adoptera katter från Grekland när det finns tiotusentals katter på svenska katthem?
Ohh, vad frestande det många gånger har varit att ta med sig en liten 3 - 4 månaders Pische hem... Den där lilla söta som kommer fram till bordet på Tavernan... Det brukar sluta med att den får mer av min mat än jag själv äter... Och katten som stryker omkring stället där jag bor, oavsett var det är, brukar gå upp en hel del...

Men som Ink säger. Det finns ett stort behov här hemma. Och det är långt ifrån säkert att en "omplacering" av en Grekisk katt blir lyckad! Dessutom är det så att Grekiska katter tillhör en annan "stam" av Européer som inte bör korsbefruktas. Och oavsett vad man tycker om det så är Grekiska katter utekatter som fyller en viss funktion. Katter i Sverige är väldigt domestiserade och har inga problem med att vara innekatter. Så länge de får motion och frisk luft.

Citat:
På nio år har de förmedlat 8 000 katter. Och det finns lika många till som behöver nya hem.
Jag har två av dem. Jag hade gärna tagit fler, men det är tyvärr inte praktiskt möjligt.

Har ni lite hjärta, tid och omsorg om djur. så gör som Ink säger. Kolla den sidan. De väntar på er....

Peter
Svara med citat