Visa ett inlägg
  #1216  
Gammal 2022-07-10, 12:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Covid-19 i Grekland och resten av världen 2020-2022

Ja, då blev det till slut min tur. Under veckan insjuknade jag i en märklig förkylning och när febern kom (har ALDRIG feber), så togs ett Covid-test, som visade positivt.

Mår efter omständigheterna bra, men hostan är svår nattetid. Nu börjar febern släppa lite och man har medicinerat sig med tabletter. Min kära hustru säger dock att man ska ta TVÅ alvedon, men det tror jag hon har hittat på...

Det märkliga är lukt och smak. Ja, luktsinnet har jag tydligen haft dåligt sen innan, men inte ens om jag doppar näsan i en pelargon luktar det nåt. Mat, vin, kaffe etc, smakar eg bara kallt och varmt. Igår kväll brassade vi grillen med lambchops, svängde ihop en greksallad och en tzatziki med extra mycket vitlök.
Å det var väl gott, men smakade det nåt? Nja, det kan jag inte påstå. Smaken jag kände, måste ha funnits dolt i mitt undermedvetna om HUR det ska smaka.

Detta gjorde mig en smula nedstämd. Tänk om lukt & smak inte kommer tillbaks. Det är ju som att rycka undan mattan för en.

Dottern gav mig sedan en skål glass, med chokladströssel. Välgörande för halsen var det minsann. Hon sa "visst är det här chokladströsslet med apelsinsmak god?" Å ja ba. Choklad? Apelsin? Det smakade mest papper, tyckte jag.

/Netwolf
Svara med citat