Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2018-05-23, 02:12
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Rum med utsikt över calderan

Ja faktiskt har vi bott med den fantastiska utsikten.Vi var på Kreta en tre veckors resa tillsammans med svägerska o svåger.En organiserad resa till Santorini erbjöds och vi fyra nappade direkt.Bussresa en tidig morgon från Agia Marina till Heraklions hamn för vidare transport till Santorini.På bussen hade vi alla fått en fin broschyr på ett hotell o väl framme på Santorini och efter den hisnande färden upp från hamnen med vår turistbuss så döm om vår förvåning,bussen stannade vid Volcanos Vieww ett fantastiskt ställe,fina rum i en vacker byggnad,pool och en vacker utsikt.På kvällen skulle vi så till Oia för att se på solnedgången,jaja sa vi solnedgångar har vi sett på bla Key West,Mykonos och inte att förglömma,vi har väldigt vackra solnedgångar även här i Norrbotten😘😘Men vem mer var o beskådade denna solnedgång 980323,jo exkung Konstantin och hans danskfödda hustru Anna Maria,de var i Grekland för första gången efter sin landsflykt.Någonstans har jag ett foto på dem när de sitter i sin buss,nere på reden låg deras yacht.
Middagen sen är en annan historia och för att inte tala om färden ner till hamnen nästa dag,denna stora buss och dessa hårnålskurvor jag var kallsvettig,men så fort en kan vänja sig,något år senare när vi åter var till baka på Santorini så åkte vi denna väg ett flertal gånger och utan att bli kallsvettig.
Så roligt det var att få bli påmind om detta och tack o lov att jag skriver resedagbok som friskar upp ens minne.
Monica😍
Svara med citat